tirsdag, april 21, 2009

For en plagsom morgen.
Halsen har fått pigger på innsia,
så sykkelen får stå. Det ble bussen i dag.

For en plagsom morgen.
Usedvanlig trang og ubehagelig.
 Jeg trekker hetta på genseren på meg
og forbanner morgenens seige elv.

For en plagsom morgen.
Jeg er en klagebøtte som lekker
dårlige ord på bloggen. Takk og pris for. . .
jeg vet ikke. Bare skrev det i håp om at det ville dukke opp noe.

Denne morgenen er i ferd med å lette. Tåka. Den forsvant med bøtteskyllen ut på bloggen. Jeg ser sola på fjellryggen, på tretoppene. Bussen seiler i svingene. Passasjerene tikker dagsklare ut på holdeplassene. Akkurat som en Pez! Jeg er klar for dagen!


[Mobile mail sent by Momail]
Get it at www.momail.com

5 kommentarer:

svins sa...

håper de piggene i halsen ikke formerer seg (- formerer pigger seg, forresten?)slik at sykkelen ikke blir stående stakkarslig alene og ubrukelig for lenge. forresten høres du nesten ut som Per Petterson (det var forresten Mao som sa det først) slik du forbanner elver. Nordisk Råds litt. pris neste?

k sa...

takk pris for.. at du skal på surfekurs på stadt om ca en måned!

svakaffi sa...

svins: det med per petterson var med vilje. håpte noen ville ta den. nordisk råds litteratur pris om tre ca. er nødt å ta noen steg på veien først...

svakaffi sa...

k: JA, du sa det!

Vibber`n i Farta sa...

Kanskje du kan spare noen av piggene til sykkeldekkene dine, så blir det ikke så glatt å sykle til vinteren?