lørdag, august 22, 2009

det røde treet

i det siste har det blitt lite posting av linker til andre flinke mennesker rundt om i vår lille verden. her kommer en link jeg ble tipset om av en svært vennlig blogger her på internett. det handler om en billedbokillustratør som heter Shaun Tan, og hans magiske virkelighet. jeg har forstått det sånn at hans misjon er å vise oss det vi overser av magiske små fine ting i vårt hurtiggående hverdagsliv. jeg har ikke sett annet enn en kort youtubefilm om en av bøkene hans. men det virker bra og jeg har en intensjon om å sjekke ham mer ut. billedbøker er ikke bare for barn, om det skulle være noen som går rundt og tenker det.

jeg likte spesielt at han spiller på treet som symbol. trær er jo som all vet, fine ting som står rundt oss på alle kanter og du blir aldri ferdig med å studere trær.

The Red Three

1 kommentar:

svins sa...

hehe.svært vennligsinnet..takktakk ;) Glad du likte det røde treet.Ja, trærne er 'fine ting', der de står med røttene i jorda og strekker seg mot himmelen.