tirsdag, juli 06, 2010

DET VAR SOM Å VÆRE DER PÅ NY

for en ny blogg det er blitt
og det er sommerferie
og sommerferie gjør at det å leve blir på måte som skiller seg fra livet når
det ikke er sommerferie

for eksempel gikk jeg rundt i byen uten å vite hvorfor jeg gikk rundt i byen
jeg hadde tiden i lomma

plutselig bestemte jeg meg for å gå der jeg egentlig ikke følte for å gå
for eksempel sa jeg til meg selv
hvor skal jeg gå? jeg kikket meg rundt og følte ikke for å gå langs strandkaien
så da gjorde jeg det. jeg rundet hjørnet og kom opp til sparkjøp. der hadde
jeg ikke lyst å gå, så jeg gikk inn der.

det var ikke meningsløst
det var motstandsfullt
som for eksempel da jeg ikke hadde lyst å gå gjennom avdelingen med amme BH-er (noe som jeg selvfølgelig måtte)

så gikk jeg ut av sparkjøp og videre langs strandgaten. måtte plutselig på do og gikk inn på kløverhuset. der tok jeg heisen opp i øverste etasje, for der var toalettene. men det kostet ti kroner å gå på do der, så jeg gikk alle trappetrinnene ned til første etasje igjen

da jeg kom ut på gaten fortsatte jeg å gå der jeg ikke hadde så lyst å gå
det tok lang tid å komme hjem jeg måtte omsider jekke litt på prinsippet for å bevege meg i riktig retning

jeg opplevde byen på en helt annen måte det var så mange gater og smau og til og med parker! jeg ikke hadde sett før som jeg plutselig oppdaget
jeg var som en turist fordi jeg gjorde ikke sånn jeg alltid gjør



Ingen kommentarer: