torsdag, juli 15, 2010

IKKE GLEM Å LEVE

jeg sitter her i trekken fra sommeren som er moden utenfor
vinduet står halvåpent jeg har tskjorte
 på og kjenner de milde bølgene 
av sommermoden luft 
som trekker inn mot kroppen min på huden opp i nesa får tankene til å
leve lager leven i minner sanselige minner lagret
i porer i huden i knærne grønne av grønske skorper 
på albuer, myggstikk-kløe-svie
til blods skraper skitten hud og under neglene
svett solkrem 
og sommeren var moden og 
jeg var bare liten med raske bein og
sommeren varte lenge med raske bein da
jeg løp sommeren i senk nå
når den modne sommeren senker seg
er det jeg som synker
glad ned i myke
stikkelsbærminner
plommedrømmer
humler-summer og
øm natt hvisker
ikke glem å leve


1 kommentar:

svins sa...

først; gratulerer med nytt bloggformat i minimalistisk antidesign!
Å løpe sommeren i senk er et fint bilde - og det kan sikker gå vilt for seg når det ender med grønske på knærne og skorper på albuene..
Fint,sanserikt dikt med tung smak sommerfryd :)