mandag, april 07, 2008

pip pip @@@ M O R G E Nstund har kjedelig S M A K i m u n n e n (minus AV og t i l)

jeg hørte bussen brumme avsted
bort
fra bussholdeplassen hvor jeg
plutselig fant meg selv

det var litt kaldt
sola hadde såvidt rukket å gni seg i øynene
og var til lite hjelp
mot
at det var litt
kaldt

det gjaldt å labbe
for å rekke jobben
ta lange steg
ha hendene i lomma
stirre i asfalten
glede seg til en kopp
kaffi


tankene rullet
tunge kuber rundt i hodet
var til ingen nytte

det gjalt å labbe
ta lange steg
ha hendene i lomma
stirre i asfalten
glede seg til et varmt lite kontor
med internett

så hørte jeg fra skogen
en fugl sa
haaallloooohallo
haaallloooohallo

en kjenning
en sydenfarer
en langveistrakter
bokfinken var tilbake

fra afrika

jeg stod og lyttet


haaallloooohallo sa den
på sin bokfinkerskemåte
haaallloooohallo
haaallloooohallo

da tok jeg hendene ut av lommene
og gikk med små skritt
mot jobben

haaallloooohallo




4 kommentarer:

Anonym sa...

OWEE!! Så FINT det var!! Hurra for the BOOKFINK!

JennySol sa...

Eg trur faktisk ALLE bokfinkane kom til Noreg i går! Det vart plutseleg eit heilt alla liv utanfor husveggane..! Fint dikt!

JennySol sa...

alla liv..? Jaja, anna då, hihi.

Anonym sa...

Alle fugler små de er..
Fine!
Aner ikke selv sin betydning
for vår idè av vår?