torsdag, oktober 01, 2009

du er

En due kom flygende ut fra et gatehjørne og rett inn foran bussen. Dua leda an i trafikken en stund. Så svingte den av til venstre. Antagelig hadde den sett seg ut en gunstig plass på et hustak.

Jeg skulle gitt litt for å være en due i byen i dag. Sitte på en rekke med andre duer og leke sistemann-fram-til-den-nye-plassen er en spurv.

Kanskje jeg er mer som en due i dag, enn ellers. Jeg kjenner en trang til å ha hendene på ryggen mens jeg går og nikke med hodet i takt til beina. Skulle jeg ikke kunne være en due for en dag? Sistemann på taket er en måke! Oi, se en dame med mat i parken
!

1 kommentar:

Susanne sa...

Hihihi! Eg ser for meg stilen. Litt lærar, i grunnen, med nevande på ryggen og sånn... Men det kunne jo vore kjempekjekt! Siste-mann-er-ein-spurv, fantastisk! :D