søndag, mai 02, 2010

å hvor egoistisk jeg er mot meg selv


klokken er tre minutter på midnatt
åååååå
hvor jeg stritter imot
det forestående
natten kommer til å vinne
med sin stille mørke stahet
jeg må i seng
ikke bare legge årene inn
men drukne meg i søvn
flyte vilkårlig avsted til
plasser jeg ikke har lyst å
flyte til
ett minutt til i morra
uka er uunngåelig med alle sine
dager, pent, pyntelig på en rekke
mandag
tirsdag
onsdag
torsdag
fredag
de står som flyvertinner:
velkommen, fest setebeltene
vi vil nå informere om dagen
du blir vekket klokken kvart på 7
du må rekke bussen ti over halv åtte
du er på jobb til 4
middag halv 6
en dusj
femten sider i en bok
en tur
i seng
søvn
takk for at du reiste med air mandag
på gjensyn

flyturen er allerede startet. klokken er 00:06
hahaha
jeg stritter i mot!
00:07
men den jeg møter i om litt over 6 timer
kommer til å hate meg:
hvorfor kom du deg ikke i seng?!
egoistiske bavian
neste gang, tenker du litt på meg også
som må stå opp
kvart på syv, hver morgen

00:09
jeg gikk og la meg

5 kommentarer:

Ole B. sa...

hei, dette er Ole, eller 'Bulle' som jeg også kalles, husker du meg? vi møtes på fest i august i fjor. Morsomt å lese teksten din. Heldige du som har ukevertinner som forteller hva du skal gjøre. Håper uken tar av og ikke buklander til slutt.Vi snakkes vel!

svakaffi sa...

Hei! Jeg husker deg dessverre ikke. Hvilken fest snakker vi om? Mulig jeg er treig...

Ole B. sa...

Det var den festen da du var først opp i taket og seinest i seng

svins sa...

hehe, hørtes kjent ut

svakaffi sa...

nå husker jeg det!! en av fjorårets mest minneverdige fester. ja til mer dotagging på fest!