onsdag, juli 27, 2005

trykk

Det værste er å ikke gjøre noe, når du ikke har noe å gjøre. Det beste, er å ikke gjøre noe når du egentlig har noe å gjøre, men har allerede jobbet ganske godt og føler du fortjener en god pause. Slik som nå, når jeg sitter på jogg og har ikke hatt noe å gjøre siden klokka åtte, og klokka er halv elleve. Jeg burde jo fryde meg over at jeg kan surfe på internett, kjøpe bøker(som jeg allerede har gjort) og lese internettaviser. Men det kommer til et punkt der jeg får litt dårlig samvittighet for ikke å gjøre noe, selv om det ikke er noe å gjøre. Den ideelle arbeidsdagen, er når det er akkurat nok arbeid til tre timer før lunsj og to etter, og resten av tiden med muligheter for å gjøre andre avkoplende aktiviteter. Å, jeg kjenner rastløsheten og loppene spre seg fra leggene og opp i kroppen. Tror jeg må ta meg en sykkeltur for å dempe tendensen. Ellers vil jeg gå på veggene her jeg sitter på et varmt ganske stort kontor.

Ingen kommentarer: