fredag, februar 19, 2010

Fortsatt kaldt i verden.
I min verden det vil si.
Men lysere om morran. Lysere blå på himmelen.

Perspektiver er alt som betyr noe.
Jakten på nye perspektiv
skulle vært like respektert
som jakten på alt det andre man bruker tiden og jakter på.

Hvilket perspektiv klarer jeg grave fram her jeg sitter på bussen?
Jeg er en mann på vei til jobben min.
Det er fredag.
Et typisk perspektiv for meg å ta.
Men så ser jeg og:
jeg er et levende menneske
som en gang skal dø. Og jeg eier noe så mystisk og rart
som en bevissthet om meg selv.
Jeg er fri.
Mitt liv er mine valg.
Jeg ser på den lyseblå himmelen og tenker
det er godt å være levende.

Så må jeg av bussen.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Vakkert og litt skummelt...

God helg til deg - håpar me treffest snart!

svins sa...

'Jakten på kjærligheten','Jakten på nyresteinen','Jakten på juleskurken', 'Skattejakten' og jaktstart og hva vet jeg -det er nok av ting å jakte på i tvmediet i alle fall! Tror du hadde ligget godt an om du hadde stilt i en doku-såpe-konsept kalt 'Jakten på nye perspektiv' ;)