søndag, desember 14, 2008

he is the bee-keeper

Det er på sin plass å gratulere håndball-jentene med Em-gullet. Jeg fikk leste hele kampoppsummeringen på 43 sekunder, og slapp å pines av spenning i 60 minutter. Men etter som jeg forstod, fløt spenningen ut i en slags tykk krem av overlegenhet, og da kampen var over, var Spania redusert til små røde non-stop.

Det er og på sin plass å klø seg i hodet, og for min del rive meg i håret. For okei, vår mann i hollywood, harald zwart har vel gjort det sånn ok der borte, for han er jo stadig i aksjon (jeg personlig har ikke sett noen av filmene hans). Men nå leste jeg akkurat om hans nyeste prosjekt, som forøvrig er ferdig og klar i kinosalen like over i det nye året: Pink Panther 2. Ikke nok med at det ble laget en nummer èn, som en oppfølger til disse klassikerene. Og nå, en nummer to. Og av VÅR mann i hollywood! 

Men, så kan jeg tenke så her: Jo dårligere disse re-makesa er, jo mer skinner de gamle klassikerne. Det blir ikke vanskelig å skille klinten fra en bøtte full av gammel majones.

Her kommer en scene(rekke?) fra filmen The pink Panther Strikes Again. Min topp 5-scene gjennom tidene. Inspector Clouseau er kommet for å gjøre et forhør, etter at professor Fasbender og dattera er blitt kidnappet. Clousau er akkurat kommet fra Paris og er satt inn som spesialetterforsker på saken


Ingen kommentarer: