søndag, oktober 19, 2008

frokosten er i magan,og
ja,
nå får du jaggu se å sette i gang med husreingjøringa!
sier jeg til meg selv. du har jo utsatt hele greia i en uke. i dag
er siste sjanse. det skal skinne i både krik og
krok. ja.
i det jeg reiser meg, ørlitegrann motvillig,
ivrig etter å komme på et lite pålegg for å bli sittende,
utsette vasken, og der
ser jeg presskaffikanna danse på toppen av skaphylla.
jeg har glemt å drikke min kaffi!
hvordan kunne jeg glemme å drikke min kaffi?
jeg kan jo ikke vaske før jeg har drukket min kaffi.
...vannet koker i vannkokeren.
det er en sånn fin lyd å helle kokvatmt vann i en beholder (og det er rart at lyden er anderledes om vannet er kaldt eller varmt.?.) opp
fra presskanna lukter det kaffi og jeg sitter og ser på at presskannekaffipulveret synker til bunns.
kaffien er klar. og jeg spør: hva kan egentlig måle seg med dette:
headsettet er plugga i datamaskinen.
i-tunes spiller Gila av Beach House, og
presskannekaffien smaker av jord og sol.

4 kommentarer:

Vibber`n i Farta sa...

Ja, hvordan kunne du glemme å drikke din kaffI? Det forstår jeg svært lite av.

Men kjenner utsettelsessyndromet. Fordelen med å ha det i form av oppgaveutsettelsessyndromet, er at det er svært lite annet som blir utsatt. Husvask, klesvask, oppvask -alt blir kjempegøy og livsviktige gjøremål. Jammen dumt du er ferdigutdannet og slipper å skrive oppgave, så kunne husreingjøringa gått litt lettere...

Anonym sa...

Hepp! Kaffi, det hadde jeg og glemt. Presskannekaffitid!

svakaffi sa...

fibern: hehe, ja jaggu dumt at jeg slipper å lese til eksamen like oppunder jul og pisse kaffi til langt utpå nyåret..vel, når jeg tenker meg om savner jeg det faktisk litt..og så er det det med husreingjøringa da! jeg tror faktisk jeg hadde en mer ryddig og rein tilværelse som student. noe jeg ikke har innsett før nå, og i samme slengen ser jeg jo akkurat hvorfor...men så er det jo det med penger (og ikke minst makt) da...

Vibber`n i Farta sa...

You cannot have in both bag and rucksack, you know.
Penger (og ikke minst makt) eller rent hus og eksamen. Vanskelig valg.

Eller kanskje er det ikke noe valg? Kanskje det er en slags vekselvirkning jeg snart vil få merke konsekvensene av jmf behovet for MAKT!!!