tirsdag, oktober 07, 2008

:::::::::::::: p o s t - - - - - - - - - - -


vifteovnen durer i bakgrunnen, på svak
varme, og rommet
har mørke kroker, bare
opplyst av et
starinlys, og en
leselampe

på en benk
ligger jeg,
og er dus og døs, etter
en middag på 665 gram

kjenner kvelden blir
tidlig sein, for
øyelokka siger, som
strikkløse sokker, og
gjespen står og gaper
meg i ansiktet

nok en dag
atter en natt
tunge steg
butte tak, og
høst i
veikanten

brunt,
rødt,
gult,
orange, og
seilende på
den blå
sykkelen
er det som en
midthøst-skumringens drøm
der løvet faller,
og jeg
tenker,
på at
alt,
en
gang,
tar
slutt



--!!!-ikke mitt bilde-!!!---

3 kommentarer:

Vibber`n i Farta sa...

Ååå, det var fint. Jeg blir helt euforisk. Stirrer blindt mot taket mens jeg tenker på å løpe i regnet, blant trær med sterke fine farger. Det var jammen fint med høstferieoppdatering også, for oss som ikke har sånt. Vet forresten ikke lenger om sola alltid skinner på tv.

svakaffi sa...

Hehe, euforisk fakisk :) takk for respons. jeg liker egentlig ikke høsten,så den er irriterende flott av og til. det er sant med det fjernsynsapparatet.skinner ikke mer enn oppi (kremt) ja...noen som har med fjernsyn å gjøre, sa, la det bli mørkt, så ble det jaggu mørkt. men det nye lyset skal visst ikke være lengre enn en liten boks unna. men er egentlig verd å betale for at sola alltid skal skinne på tv??

Vibber`n i Farta sa...

Det er litt uvisst om det er verdt det. Og når du sier det sånn, høres det jo nesten uetisk ut å betale for solskinn på den måten. Nei, la da heller huset vårt i Dopsgate være etikkens siste skanse. (Så kan vi heller smugkikke på noen tv-serier på youtube..?)