mandag, november 17, 2008

mandagen er on

Akkurat som. Brostein ligger tett. Skyer glir lett. Ribbe er fett. Akkurat sånn. Ligger dagene. Glir tiden og drypper sveisen av voks på han foran meg på bussen.

Streptokokkene er borte. Kun et krater er igjen.

Som livet en gang kom til jorden på en meteoritt, kanskje, traff mandagen meg i hodet. Og det gikk tre milliarder år før jeg kom meg ut av senga. En grassial anstrengelse. Og ikke mindre enn et lite mirakel. Mon tro om det ikke var en, som hadde en finger med i spillet?

Mandagen er on.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blnd: når er mandager de verste og forfedelige dagene i mitt liv. det må en enormt anstregense til før jeg kan koble meg av fra sengen etter 12 timers sovn. hver søndag legger jeg meg med gode planer til mandag som er starten av uken,, mens i stedet bli det bare mye søvn med jæakla kiwi kunder,,.

svakaffi sa...

hehe, jækla kiwikunder! forstår du ikke liker mandager særlig godt du heller. da er vi to!