fredag, november 07, 2008

Nok en morgen. Det er fredag igjen. Bussen triller og går som sedvanlig innom de samme kjedelige bussholdeplassene. De samme trøtte trynene sleper seg ombord. Kapittelet om buss i min egen biografi,ville vært kort, og uten fargerike bilder. Kanskje stod det bare: Jeg tok mye buss i mitt liv.

Jeg kan huske for mange år siden. I min tid i en annen by. Da hadde jeg det middels moro med å følge med på om motgående buss-sjåfør hilste på føreren av bussen jeg satt på. Hvis ikke, fantaserte jeg om hvordan de i heftige diskusjoner om buss-ruter og kanskje om man skal vente de ti sekundene det tar for en stakkar som løper for livet for å være med. De ble tydeligvis ikke enige.

3 kommentarer:

Vibber`n i Farta sa...

Nok en morgen. Det er fredag igjen.
Bena flytter seg og går som sedvanlig forbid de samme kjedelige husene. De samme trøtte trynene sleper seg forbi. Kapittelet om å gå i min egen biografi, ville nok ikke vært kort, og med fargerike bilder. Kanskje ville det vært to kapitler.

Jeg kan huske for mange år siden. I min tid i en annen by. Da hadde jeg det middels moro med å følge med på om motgående fotgjenger så sur ut eller ikke. Hvis ikke, fantaserte jeg om fine skogsstier, og kanskje om en skal vente de ti sekundene det tar for skoleklokka å ringe inn før en løper til skolen for å være med. Jeg turde aldri det.

Familien sa...

Tidlig morgen, mørk morgen, det regner morgen... Bilen har tatt med seg noe av tåken fra Gardemoen og tapetsert vinduene. Høstløvet sitter fast i vindusviskerene. Pokker,.. svisj, striper, svisj, striper. Bilen triller i kø. En moped suser forbi i 50 km/t. Kø, kø. Hjulene ruller forsiktig, så forsiktig. Kø, kø, kø....Alene, ingen ansikter, ...10 slurker kaffi, 10 nonsens fra lokalradioen,..endelig framme...Men ingen parkeringsplass!!

svakaffi sa...

fibern : hehe, nydelig vri! skulle ønske jeg kunne gå til jobben framfor å busse. det hadde definitivt blitt en bedre biografi.

familien: tror det er flere som kunne trengt å få ut litt morgengruff i en blogg. :)