tirsdag, november 18, 2008

Flaks og uflaks

I dag hadde jeg skikkelig flaks. Jeg stod akkurat der et kjøretøy brast inn. Brast inn en gang i framtiden. Jeg vet ikke helt når( men ut fra teorien om at alt som kàn skje,skjer, om bare tidsløpet blir langt nok,kan jeg si det kommer til å skje). Og at jeg flyttet meg, var pur flaks. Selv om det kun var relativt sett, nære på. Det kan ha skjedd et millisekund etter jeg flyttet meg. Eller om tusen år. Der den bilen kommer farende inn i over hundre.

På en måte har jeg også ubeskrivelig uflaks i dag. Fordi jeg er akkurat der en meteoritt kommer til å treffe. Om et millisekund, eller en million år.

5 kommentarer:

Vibber`n i Farta sa...

No kidding! Jeg ble nesten påkjørt på søndag! Dumme bilen kjørte på rødt (ikke at det hadde hjulpet meg om jeg hadde blitt flat), mens jeg luffet rundt i mørket i egne tanker. Det var bare cm om å gjøre.. Avstand er det nemlig mye lettere å si noe om enn tid, i følge boka jeg leser nå. Uansett: glad du flyttet deg! Flaks.

Vibber`n i Farta sa...

Du har forresten enda ikke endret format på kommentarene, ser jeg?

Anonym sa...

På grensen til kryptisk. Du har begynt å ta etter familien!

Familien sa...

Flytt deg neste gang også!!

svakaffi sa...

fibern : hadde du reflex? reflex minker flaks-prosenten. og det er egentlig bra. for når du slipper å ha nære-på-opplevelser, så slipper du ha flaks. og på en måte kan man si at jo mindre flaks man har, jo mer heldig er man. et paradoks å tenke på.

Nå skal jeg jaggu se og få endret formatet :)

k: ser den.

familien: jeg er kontinuerlig på flyttefot.