tirsdag, juli 26, 2005

hoy hvor det går og sommeren er snart over

Om å skrive, så har jeg lært at du kommer langt bare ved å begynne å trykke på tastaturet. Og så kommer du enda litt lengre ved å ikke se deg tilbake, bare skrive og ikke tenke bakover eller framover men skrive det som faller deg inn i hodet akkurat NÅ! Og nå¨sitter jeg å hører på ei gruppe fra tyskland som slo gjennom tidlig på syttitallet og besitter det herlige navnet Amon Duul II. De har en herlig vokalist som jamrer seg og et lydbilde som ikke er finpusset og polert. Og der tok jeg den siste slurken av kaffien som var blitt lunket og jeg ser at det bare er tyve minutter til jeg skal hjem for å legge meg på terrassen og hvile til alle lydene i hagen og selv om sola ikke varmer, men har pakket seg godt inn i moteriktige grå skyer, så skal jeg nyte det som ikke kan kalles sommer, men juli, og som jeg vil tenke tilbake på når oktober,november og desember sniker seg inn på oss med sitt mørke og rydder opp etter sommerens fruktbare fest.

Ingen kommentarer: