tirsdag, august 19, 2008

:::::::::::::::::sOmEtiMes ::|::|::|::|::|::|

av og til kommer jeg over musikk,
som får blodet til å bli til mineralvann i årene.
av og til kommer jeg over musikk,
som gjør meg like glad og sorgløs
som den gang i sandkassa med spade og bøtte.
av og til kommer jeg over musikk,
som får meg til å smile like ufrivilling,
som om jeg har hele sola i ansiktet, og må myse.
av og til.
som-etimes.
i dag heter denne musikken Les Champs-Élysées av Joe Dassin.
Her legger jeg ut et klipp fra yOutUbe med klassiske parisbiler (nok en gang se bort fra kjedelig film).

Egentlig hadde jeg hørt denne sangen før. For den er også på filmen Darjeeling Limited, som er en herlig komedie. Men altså, den glapp for meg da, men er kommet til rette for mine ører nå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JepsiPepsi, det er ein deilig song!

Vibber`n i Farta sa...

Åååå, Champs Élysées! =D En riktig deilig sang, ja. Minner meg om barneskolen, faktisk..
Syng trall og vær glad
Humor det må vi ha
Så sett i gang
Syng en sang
Trall og smil
Dagen lang
For er du sur og lei
Kurerer tonene deg!

Eller noe. ;)