søndag, april 05, 2009

snart påske og det ruller

i morra svinger vi inn på den siste langsia før påske. 
på tide å fylle egg. 
på tide å ta bussen hjem. 
sammen med sykkelen. 
jeg tror det blir en sykkelpåske. 
en påske på to hjul av luft og gummi og aluminium.
gjennom luft av laber bris.
til utsikt over knaus og berg og lyng. 
sjøen, eller ut mot havet og måkeskrik. 
en bensinstasjon og tre ruter kvikklunch. 
eller heter det remser? èn må jeg spare.
opp og ned bakke. 
hit og dit i sving. 
en tåre preller av i øyekroken, og da kommer jeg til å tenke at : 
hei, nå sykler du jammen fort. 
stive lår og ro i en stol.
men tankene ruller videre.

  

2 kommentarer:

Vibber`n i Farta sa...

Kvikklunsj, sukk..
Jeg ville ikke kalt det ruter. På en kranglete dag kunne jeg vært troende til å a) ikke skjønne hva du mente med "ruter kvikklunsj" b) krangle om det eller c) begge deler. Men siden jeg ikke er i et kranglete humør i dag, nøyer jeg med å si at jeg ikke ville kalt det ruter. Kanskje remser, kanskje til og med striper? Streker? Pinner? Men ikke ruter. Selv om de tross alt har en slags ruteform. Men deres ruteform passer ikke inn i min trangsynte oppfatning av hva en rute skal være (:mer eller mindre kvadratisk -helst mer, men kan også fungere med mindre -men ikke så lite som hos kvikklunsjstripene). Puh. Ha en kvikklunsjfantastisk påske! Kos deg på sykkkel og ved sjø/berg/lyng/ bensisnstasjon etc! =)

svakaffi sa...

hehe...jeg er enig med deg. det er ikke ruter. harru en rute kvikklunsj`? passer dårlig. ikke bra. jeg tror jeg vil begynne å kalle det for plate. en kvikklunsjplate. harru en plate der, i kvikklunsjen din? passer bedre...en oppklareden "diskusjon" vil jeg si! håper alt står til der nede i landet uten kvikklunsj :) men der det helt sikkert er plater av andre slag som er likeså gode!
god påske!