søndag, januar 03, 2010

tjueti

Så var det nye året her. Med all sin pomp og prakt. Raketter og første nyttårsdagskonserter. I stillheten etterpå knaker det mykt under skoene mine i snøen, der jeg spaserer inn i det nye året og fryser på fingrene.

Et nytt år skal ha nyttårsforsett. Det skal ha et mål for noe som kan forbedres. Fikses på. Gjøres bedre enn i det forrige året. Jeg har tre uttalte forbedringspotensialer:

1. Lese mer
2. Engasjere meg mer i klimasaken
3. Trene

På en måte kan man lese de tre punktene som ett punkt. Som leddsetninger i samme helsetnings-mål; Jeg må trene for å få ro til å lese mer, og spesielt lese mer om klimasaken, for å kunne ta standpunkt som jeg tror er til beste for framtiden vår.

Tjueti ønsker jeg skal bli året da miljøspørsmål ikke lenger ble et jeg-vet-egentlig-ikke-helt-hva-jeg-mener-om-den-saken-tema.

Alle kan se at mye er riv ruskende galt.

1 kommentar:

svins sa...

Hey!Målsettinger. Engasjement. Standpunkt. Dette lover godt! ;)