lørdag, september 25, 2010

PULSEN PÅ EN FREDAGSKVELD

å vi prater og praier ord i vinden over en lav 
skor oss med så mange flott uttrykk som velartikulert og 
sofistikert og i dansen, den store dansen, vi snubler
i grafemene l p r e g v i og punktumet stopper oss 
ikke er bare en døreterskel 
gjennom en ny dør inn til andre meningsfulle betydningsløse
spektakulært livløse konstruksjoner av en sammensatt verden vi puster i. se
jeg står på to bein og vaier 
en meter og åttifire over jorden og tar lange steg
på den svakt krummede kloden vi bor på 
sammen skal vi leve og sammen skal vi prate døden bort bak en stubbe. se
vi lever jo for alltid. vi lever jo for alltid. vi 
som lever for alltid og har uendelig med ord og tiden strekker jo alltid til
for oss som venter. og se
som vi drysser bort for alltid. smuldrer opp mellom ordene og blir
sporløse avtrykk i hendene vi holder fast i. hold
ikke slipp! ikke la gå for alltid ikke la gå men hold
hold hold hør! på alle ordene mine mens jeg snakker så
lenge ordene forteller meg jeg er
jeg er, sier ordene
ja, du er, sier ordene
er jeg fortsatt?
ja, du er
fortsatt?
ja, fortsatt. og nå?
nå?
nå?
også nå?

det er fint å sitte en natt og være et menneske på en stol
som kjenner verdensrommet true og nattbordslampa trøste
puste kald luft inn
og varm luft ut













2 kommentarer:

svins sa...

Eksistensialismen er en sjanger du behersker bra! trillende kommer ordene og setningene, nesten tilfeldig virker det som, men det er de nok ikke. De er kommer akkurat i den rekkefølgen de skal, og skaper akkurat den stemningen som rådet akkurat den kvelden. kul kaffi

svakaffi sa...

setter pris på veldig hyggelig tilbakemelding!!!