mandag, oktober 04, 2010

OM Å SKRIVE DÅRLIG

om å være fanget av å være flink. jeg er
fanget av å være flink. flink
som om det er noe å strekke seg etter.
flink og god og riktig og bra flott
dårlig og elendig er viktig å unngå 

kom igjen 
skriv dårlig skriv
kom igjen skriv elendig skriv
noe ingen liker 
ikke være redd for å skrive dårlig

men selv om jeg skriver en tekst om å skrive dårlig
prøver jeg få den bra
jeg er ikke flink til å være dårlig
det er for lett å prøve å være flink

hvem er jeg flink for

blir det dårli me skrive feil i teksten ?
eller når teksten lyser av å forsøke
uten å få til ?
når leseren gjennomskuer den som skriver?
når teksten blir lang og kjedelig? 
når ordene er de samme og og om igjen? og om igjen.
at ordene kommer forutsigbart på en rekke? katt
eller når tonen i teksten ikke stemmer med stemningen
til den som leser?

jeg tror dette ble en ganske dårlig tekst
klarer jeg poste den
har jeg allikevel laget en tekst som er 
viktig





3 kommentarer:

Svins sa...

jeg vet ikke hvem du skriver for, og jeg vet ikke hvem som skal bedømme hva som er godt eller dårlig, men jeg synes det er fint at du utfordrer flinkhet for det er vi ofte dårlige til. Jeg synes du er flink når du utfordrer flinkheten, og akkurat idet du finter med flinkheten blir du enda bedre.Det er fint å lære av deg å bli dårlig for å bli god. hehe

Familien sa...

Ingen er nødt til å være flink, men ingen kan slippe å være god.

svakaffi sa...

svins: takk for en fin kommentar.

familien: den var jaggu finurlig den :)