søndag, mars 09, 2008

F A C E ( B O O K )


tryneboka, ansiktspermen . . . for flere og noen til, er facebook blitt til hodebry og noen av disse har meldt seg ut. forståelig. jeg vet ikke helt hva som skjer med all den informasjonen som facebook-mannen sitter på om alle de 60 000 000 brukerene av tjenesten. og selvfølgelig er det betenkelig at alle bildene man har, alle meldingene man skriver og alle gruppene man er medlem av, aldri helt blir slettet. det er faktisk litt ubehagelig. å vite. men jeg tenker at slik er verden blitt. den som er med på leken, må tåle steken. for slik er internett. som en gigantisk sandstrand, der fotavtrykkene dine aldri blir vasket bort av bølgene. . . javel. ny teknologi er ingen rusbrus uten bakrus. men jeg er kommet til, at det gjelder å finne de konstruktive sidene ved den nye t e k n o l o g i e n. facebook er gjerne ikke det beste eksempelet på konstruktiv bruk. men for meg er det et sted hvor jeg definerer min elektroniske personlighet. eller personlighet elektronisk. jeg tipper: om ett år er facebook nesten som en øde cowboylandsby. noe annet har overtatt. og jeg er helt sikkert med på bølgen.

Ingen kommentarer: