mandag, september 07, 2009

H1n1

Det skal ikke mer enn et kraftig nys før assosiasjonene starter kretse rundt influensa og griser. Kan jeg ha fanget? Blir jeg liggende en uke nå? Oi,jeg glemte å nyse i armkroken. Har jeg smitta hele bussen nå? Hvor mye er min skyld om noen jeg smitter dør? Uaksomt drap for ikke å ha nyst i armkroken?

Men antagelig var det bare en lett forkjølelse som gav lyd fra seg. Og den gjør ikke mange busspassasjerer fortred.

I dag er høsten her med hele seg. I vindkast og yreregn. I grå lave skyer og mismodige ansikter. I tyngdekraften som luter alt levende i en bue mot jorden. Smiler du i dag, vil folk mistenkeliggjøre deg, og ta deg for å være på lag med høsten og smitte svineinfluensa i skjul. Se så lite jeg smiler!

1 kommentar:

svins sa...

'I tyngdekraften som luter alt levende i en bue mot jorden.' Det er så fint sagt :) viser seg være smittsom denne tilstanden av såre halser og tilsmussede neseganger, og følelsen av små griseføtter som hopper tungt til takten av en svinsk høstsonate på innsiden av tinningene.

Te og varme sokker når du kommer hjem. hepp!