torsdag, februar 24, 2011

på tiden. overtaket

det er på tredje
dagen tøyet ligger
fortsatt i vaskemaski-
nen. hukommel-
sen er ikke slik jeg har
glemt den var. til og med
hårstråene husker ikke
grå der de krokformet gror
ned bak

øret.

nei tiden er ingen tann.
mer som en kjeve
full av tenner! som gnager og
gnisser på kjøtt marg og
helt inn til beinet,
sånn sakte.

men jeg er ingen tørr kvist heller.
sevjen gjør meg fortsatt vanskelig
å knekke. ha ha ha
sier jeg, og ler av tiden. knebler
sekundviseren med ett bein. holder
langeviseren i politigrep. og
slår lilleviseren i håndbak.

men nå
er det på tide å få gjort noe.

4 kommentarer:

Ole B. sa...

Hahaha! Du har noen merkelige tekster. Som jeg må le av. Du har en egen måte å formulere deg på. Din egen stil, fortsett med det.

svakaffi sa...

takk for oppmuntrende kommentar. jeg fortsetter

Ketsjup sa...

Dårlig hukommelse, grå hår. Er du 60ish?

svakaffi sa...

av og til, ja...