torsdag, mai 01, 2008

000 M i d n i g h t ||| J u g g e r n a u t s 000

W I K I P E D I A :A dystopia (from the Greek δυσ- and τόπος, alternatively, cacotopia,[1] kakotopia, cackotopia, or anti-utopia) is the vision of a society that is the opposite of utopia. A dystopian society is a state in which the conditions of life are extremely bad, characterized by human misery, poverty, oppression, violence, disease, and/or pollution.

Midnight Juggernauts er ute med nytt album: Dystopia. Jepsi pepsi. Og etter en liten dose gjennomlytting, sitter jeg igjen med en følelse å ha vært på fest med Daft Punk, Justice og Dawid Bowie. Slett ikke kjedelige navn å fylle samme fest med. Og når festen samtidig forgår på en romstasjon i verdensrommet, kan det bli heftig. Og heftig blir det, innimellom.

Spor 3,Into the galaxy suser avgårde på en Daft Punk-laserstråle og blinker av intergalaktisk supernova-groove, uten å bli for svevende med Vincent Juggernauts jordnære stemme.

Spor 10, Tomstone, gir meg umiddelbart assosiasjoner til Around the World av Daft Punk, men hakket mer melodiøs, og minst like groovie! Den skinner av en utenomjordisk glans og er en av mine favoritter på plata. Man forstår hvorfor bandet har blitt navnesluppet(namedropped) av Justice.

Jeg kunne dratt fram flere kule spor fra cd-en, men uheldigvis også noen ikke like intergalaktisk fengende. Og i tillegg, selv om det tidvis er ganske tøft og kult, føler jeg ikke dissa karene klarer å tilføre noe særeget til musikken. Det smaker som en kosmologisk shake ala DaftPukyBowieandfreakingcoolJustice.

Into the Galaxy:

Ingen kommentarer: