søndag, mai 11, 2008

§§§ G R F I T T I a r t §§§


Jeg har ikke så veldig peiling på grafitti. Helt nær ingen peiling, for å være ærlig. Men jeg blir ofte ganske betatt av mye av det som plir sprayet. I Bergen er det Dolk som står for mange av de kreative kreasjonene på trist grå bybetong. En større og mer annerkjent sprayer kaller seg for Banksy, og blir regnet for å være en stor kunstner på sitt felt. Grunnen til at jeg skriver dette, er fordi jeg kom over en link til en bildeserie på Flikr, fra The Cans Festilval 2008, med visstnok, flere store grafittikunstnere blandt utstillerne. Og selvfølgelig er selve galleriet i en slags tunnell med ideelle store grå flater. Jeg ble fasinert. Noen andre vil kanskje også like dette, tenkte jeg.



http://www.flickr.com/photos/romanywg/2460497832/in/set-72157604852764513/

Ingen kommentarer: