fredag, mai 01, 2009

jeg våkna opp. det var første mai.

- i dag er det første mai, tenkte jeg,
og stod opp. 
jeg huska heldigvis på
at jeg slapp å gå på jobb.
- det er jo fobudt å gå på jobb i dag, tenkte jeg.

uttafor vinduet mitt 
satt sola på himmelen og mysa
bak noe skodde og dis. 
- det blir en fin dag for noen i dag, tenkte jeg.
da tenkte jeg først og fremst 
på mennesker som bor i bergen. været
kunne jo være så mangt
andre plasser i norge.

jeg fiksa noe tøy
på kroppen. noen skiver
i magen, og litt 
- mot for dagen, hadde vært fint, tenkte jeg.
så jeg laga noen grimaser 
foran speilet, til jeg følte meg 
tøff. 

- hva gjør jeg med en hel dag fri, tenkte jeg.
så bestemte jeg meg for ikke 
å tenke på det, men heller sykle
ganske langt. så får jeg
- heller tenkte på det når jeg er tilbake, tenkte jeg.
det var det siste jeg tenkte
før jeg stakk og
sykla. 

med første mai 
i helene, vind i 
håret og melke-
syre i mine lånte
lår.


2 kommentarer:

svins sa...

lår til utlån, det må være en eksklusiv form for Hjelpemiddelsentral som har det. Lurer litt på om du låner ut grimaser - skulle gjerne visst hvilke grimaser man føler seg tøff av... Denne kanskje?: %=/

svakaffi sa...

ja blir ganske tøff av den grimasen..min favoritt er S#|