søndag, mai 10, 2009

natten klar i klarinetter

jeg sitter her. her sitter jeg. jeg sier det samme i to setninger, selv om ordstillingen er helt motsatt. noe er det samme om det blir satt på holdet. jeg skreiv den setningen uten å tenke på noe spesielt. men tenkte jeg ville klare å komme på noen gode eksempler, om jeg bare fikk tenkt meg om. men jeg kommer egentlig ikke på noe. en fotball, selvfølgelig, men avlange ting. kantede former. det er helt sikkert mye. til og med noen mennesker skulle man tro. i alle fall om vi snakker om fornuft. for noe mennesker har til forveksling like mye fornuft innenfor hodeskallen, som under tåneglen på den store tåa. så se for sikkerhetsskyld etter neste gang du møter et slikt menneske. se etter om det ikke er tåballen du prater med. og ikke hodet. vel. egentlig var ikke planen å sende avgårde noe skarpladd her på bloggen i kveld. det har vært en fin dag, etter en fin helg. nå ligger mørket på taket til naboen. hodet mitt er lett lite taletrengt. snart pute-mykt og dynegodt-ompakket. klar for klarinetter i drømmenes natt. 

Ingen kommentarer: