tirsdag, juli 10, 2007

Sa legen

Vi er litt heldig her på min arbeidsplass. For vi har egen lege. Og det er en lege vi kan gå til, selv om han ikke er fastlegen vår. Og i dag gikk jeg til denne legen. Jeg ville snakke med legen vår. Spørre ham ut om sykdommer og pestplager. Vel, egentlig ville jeg han skulle se på en føflekk som satt på ryggen min.
Hallo lege, sa jeg.
Hallo arbeider og pasient, sa legen.
Hallo lege, sa jeg igjen.
Hallo arbeider og pasient, hva kan jeg hjelpe deg med? Sa legen.
Hallo lege, jeg har en føflekk, sa jeg.
Jasså. Sa legen.
Ja, sa jeg.
Ok. Sa legen.
Kan du se på føflekken min, sa jeg.
Ja. Sa legen.
Se her, sa jeg, og viste legen føflekken min. Her er føflekken min, sa jeg til legen.
Jaha, og mhm, sa legen, da han så på føflekken min.
Mhm, sa bare jeg.
Vet du hva, sa legen.
Nei, da jeg.
Vet du hva, sa legen. Jeg tror vi fjerner denne føflekken tror jeg, sa legen.
Da tror jeg og det, sa jeg.
Ja, denne føflekken tar vi bort, sa legen. Du kan legge deg her, sa legen. Og jeg la meg akkurat der. Jeg lå på magen, og kjente plutselig et lite stikk. Så kjente jeg ikke mer. Plutselig sa legen:
Nå er vi ferdige.
Ok, sa jeg.
Kom tilbake om tolv dager, sa legen.
Ok, sa jeg.
Ha det bra, og lykke til, sa legen.
Jeg sa takk!

Ingen kommentarer: